sobota, 15 listopada 2014

Scena- Zabawa z bajką (6-12 miesiąc życia).

Scena- Zabawa z bajką.

 
Jeśli czytacie swojemu dziecku, a wierzę że tak jest, zapewne zauważyliście już że malec reaguje na znajome treści radośnie. Jeżeli czytacie bajki często, to jestem pewna że znacie ich treści na pamięć. Pewnego dnia spontanicznie zacytowałam fragment opowiadania w momencie w którym mój syn trzymał w ręku pluszową zabawkę. Zależało mi na tym, aby skojarzył przdmiot z bohaterem opowiadania i w ten sposób narodził się pomysł na zabawy z bajką.
 
Przykładowa zabawa z bajką.
 
Jedna z ulubionych bajek mojego synka opisuje scenę i przedstawia obrazki dzieci biegających z parasolami w deszczu. Któregoś dnia ustawiłam mu scenę- parasol i butelka wypełniona folią aluminiową. Gdy podszedł do parasola zacytowałam fragment opowiadania. Uśmiech na jego buzi dał mi do zrozumienia, że doskonale skojarzył moje słowa i ustawione przedmioty z bajką. Potem ruszając butelką z folią pozorowaliśmy padający deszcz. Im więcej czytacie tym więcej będziecie mieli pomysłów na zabawę :) Oto zdjęcia z naszej deszczowej bajkowej zabawy :)


 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz