środa, 5 listopada 2014

Scena- zabawa na stojąco, czyli jak zachęcić malca do wstawania na nóżki.

Naturalna ciekawość świata zmotywuje maluchy do podciągania się o meble do pozycji stojącej. Ponieważ mój brzdąc najczęściej wstawał przy kanapie i jak to bywa ściągał z niej pilota do telewizora, czy klawiaturę bezprzewodową, postanowiłam usunąć z kanapy przedmioty "zakazane" a ustawić tam coś co będzie bezpieczne a nadal będzie go ciekawiło. To był moment kiedy postanowiłam ustawiać "Sceny na wysokości" :) do zabawy na stojąco. Poniżej kila moich propozycji, jak zmotywować malucha do wstawania.

1. Czas na stoliczek w terytorium malca. Na terenie "terytorium malca" ustaw mały stoliczek lub pufę, czy stabilny taboret i ustaw na nim zabawki które wymagają sprawności manualnej.


2. Pragnienie może świetnie zmotywować malca do wstawania :) Jesli twoje dziecko już samo się obsługuje kubeczkiem niekapkiem, lub butelką z uchwytami ustaw go na małym stoliczku nieopodal miejsca zabaw, daj szansę maluszkowi samemu zadecydować kiedy się napije i niech sam postara się zaspokoić pragnienie. 


3. Sposób na karton rozmaitości i wspomniana już wcześniej kanapa. Ustaw na niej karton wypełniony zabawkami (górą do boku), tak aby dziecko widziało co jest w środku. Zabawa w wyciąganie zabawek trwa dłużej niż zabawkami luzem położonymi na kanapie. Mój maluch wstawał po jedną zabawke,wyciągał ją z kartonu, poczym siadał na podłodze, a następnie wstawał po kolejną. Z czasem ustawiłam karton otworem do góry ale to skończyło się tylko wywroceniem wszystkiego na ziemię, stąd propozycja otworu na boku- to zdało u mnie egzamin. Jeżeli twój maluch dopiero zaczyna wstawać, przy kanapie ustaw pomocny chodzik lub pufę cokolwiek co jest niższe od kanapy, aby malec mógł się podeprzeć. 


4. Sposób na ulubioną zabawkę. Każdy malec przez jakiś czas bawi się wybraną, ulubioną zabawką. Mojego synka bardzo ciekawił ustawiony w kącie nocnik i codziennie do niego podchodził. Ustawiłam go zatem wyżej, tym samym musiał się natrudzić aby go sięgnąć. 


5. Wstawanie bez podpórki. Jest  mnóstwo ciekawych sposobów aby zachęcić malca do wstawania. Kiedy już opanuje technikę podnoszenia się przy meblach spróbuj zabawy z balonami na sznurku, dzięki której dziecko będzie próbowało wstawać już bez podpórki. 


Jesli masz inne sposoby na trenowanie malucha w stawaniu proszę wpisz w kometarzu na dole. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz