czwartek, 16 października 2014

Scena- Tasiemki, wstążeczki, sznureczki.

Skąd pomysł.


Jakiś czas temu zauważyłam, że gdy trzymałam synka na rękach on zawsze chwytał metki, sznurki, paski wystające z mojej garderoby. Pomyślałam zatem, że warto byłoby rozszerzyć jego zainteresowanie. Udało mi się znaleźć w Internecie świetne rozwiązanie. Zabawka z tasiemkami, które dziecko dotyka, ssie, i przeciąga. Poniżej którtki instruktarz jak taką zabawkę wykonać.

Ja nie jestem bardzo artystyczną osobą, zatem moja wersja zabawki wygląda dość topornie, ale zależało mi głównie na jej walorach edukacyjnych. Funkcję swoją spełnia i jest to dla mnie najważniejsze :) Jeśli chcesz zadbać o walory estetyczne, możesz ozdobić pudełko materiałem, lub pozostałymi wstążkami. 

Polecam- zabawka idealnedla dzieci powyżej 6 miesiąca życia. U nas zaczęła pełnić swoją funkcję około 8 miesiąca życia. 


Jak wykonać tasiemkową zabawkę. 


1. Kup w pasmanterii różnego rodzaju wstążki i tasiemki. Zadbaj o to, aby były różnej szerokości, kolorów i z różnych materiałów ( u nas najlepiej sprawdzają się bawełniane koronki ze srebrną nitką ;)



2. Znajdź jakieś stare pudełko, w moim przypadku to pudelko po kawie, a następnie zrób w nim dziurki nożyczkami po jednej i po drugiej stronie pojemnika. 




3. Następnie kolejno przetkaj tasiemki a na ich końcach zrób tyle supełków ile trzeba, aby tasiemka nie dała się dalej przeciągnąć. 


4. A oto efekt końcowy. Tasiemki przetkane na wylot (na zdjęciu najlepiej widac po czerwonej wstążce). Dla urozmaicenia zabawy możesz wrzucić do pudełka dzwoneczek, czy inny przedniot grający. Maluch potrząsając zabawką będzie miał dodatkowo efekt dźwiękowy. 


A tak wygląda zabawa tasiemkami w praktyce. Co robimy? 


a) gdy malec trzyma tasiemkę w zaciśmiętej pięści, przeciągnij ją delikatnie aby poczuło łaskotanie (luźne tasiemki)
b) przeciągaj tasiemki między paluszkami rąk i nóg (luźne tasiemki)
c) dziecko będzie ssało tasiemki (warto je zatem przeprać przed przygotowaniem zabawki)
d) potrząsanie pudełkiem
e) przesuwanie tasiemek przez pudełko (rozumowanie przyczynowo-skutkowe, gdy pociągnę tasiemkę/wstążeczkę z tej strony z drugiej ona się schowa)
f) poznawanie kolorów- rodzic nazywa kolory wstążeczek




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz